Pages

Tuesday, February 7, 2012

Musibah adalah sumber nikmat ^^

Bismillahirahmanirahim..Alhamdulillah diberi kesempatan lagi untuk kte bernafas.^^ Arini kuar ngan sahabat baik ana Fatimah.Rase tenang sangat..sambil2 tu duk cari rezeki jgk la..Banyak sangat nk coret tp mase xmengizinkan..The drive of life menunggu.hee

Setiap hari akan ade sesuatu yang baik n tidak baik.Sememangnyar perjalanan hidup tak selalu seiring sejalan sebagaimana yang kita harapkan.Tiada manusia yang mengiginkan keburukan dan kekecewaan berlaku dalam hayat yang sementara ini.Contoh masalah stdy,family, cinta n banyak la..Sume nyer dunia.Sume org akan hadapi masalah tu. Bahkan apa yang kita mahukan adalah semua yang mulus dan baik-baik belaka. Ya Allah ,ku katakan kepada hatiku bahawa jika kesusahan datang menimpamu,bergembira lah n senyumlah kerana kebanyakan perkara yang menakutkan itu tak ada kenyataanya.

Allah berfirman ..yang bermaksud.
"Dan sesungguhnya kami benar2 akan menguji kamu agar mengetahui orang yang berjihad dan bersabar antara kamu dan agar kami menyatakan(baik-buruknya) hal ehwalmu" (Surah Muhammad 47: 31)

Mudah-mudahan Allah menyembuhkan segala rasa yang menyakitkan.Sesungguhnya Dia Maha Pemurah kepada makhluknyer dan Dia pasti memberikan Kurnia nya. Insya Allah ^^ Waallahualam.

0 comments:

Post a Comment