Pages

Thursday, June 16, 2011

Ejen Perubah Bukan Diubah..

Alhamdulillah..arini last kje..ari2 bz ngan keje..^_^.."Sesungguhya ALLAH mewajibkan kepada kamu berusaha(bekerja),oleh sebab itu hendaklah kamu bersifat rajin berusaha.. Naamm.
Tapi kenapa ana xminat keje ni..Kejee ni bukan bidang ana kot...Limaza?.huu..Padahal kerja itu wajib,justeru menjaga amanah pekerjaan juga wajib.Apabila seseorang itu telah sanggup dibebani tugas dan tanggungjawab,dia wajib melaksanakan dengan betul..Sebarang kecuaian yang disengajakan adalah satu pengkhianatan..Moga Allah mempermudakan segalanya.:)

Kita selalu memandang rendah pada golongan pekerja bawahan tetapi jarang kita lihat mereka ini culas dengan kerja masing2..Padahal sume same kot..~_^erm..

Doa berhubung soal kerja,
"Ya Allah.aku memohon perlindungan-MU daripada kegelisahan dan dukacita,kelemahan dan kemalasan,pengecut dan bakhil dan daripada bebanan hutang." Riwayat Abu Daud.

Jadi, tidak seharusnya ada istilah malas mencari kerja atau malas berbuat kerja bagi umat islam sebab kita sudah dibekalkan dengan banyak panduan baik berupa teladan mahupun berkaitan halal dan haram dosa dan juga pahala..Sume nasihat pada ana..InsyaALLAH..")


0 comments:

Post a Comment