Pages

Sunday, June 12, 2011

Penawar Hati..:)

Alhamdulillah..harini dapat rehat lagi walaupun ada rasa gembira+ penat+sedih+sebak tp ape2 pun hadapilah ngan senyuman..Setiap manusia tidak lari dari ujian,tak kira ujian kesenangan dan kesukaran.."Manusia ini,apabila diuji dengan kesukaran yang teramat sangat,sebenarnya hatinya akan kembali bersih.Dalam hatinya hanya akan ada ALLAH.")

Maka ,bergeraklah,bersyukurlah dengan kesenangan yang kita ada,dan kembalilah kepada ALLAH dalam keadaan hati yang sempurna.Hal ini kerana,setinggi mana pun kita,kita hanyalah hamba kepada-Nya.Mari menjadi hamba kepada-Nya dengan sebenar-benarnya.

Teringat lam penulisan Pahrol Mohd.Juoi..Didalam karya tersebut :Mereka "menulis" menerusi amalan.Saya hanya menulis melalui perkataan... ''
Apa yang ana kongsi lam blog ni sebenarnya lebih merujuk dari pembacaan buku2 yang dibaca.Memang bgus..Ana suke sngat2..memang bukan calang2 orang yang menulis buku tersebut..Banyak kisah,motivasi n pengajaran yang dapat..Rasa cam luar biasa sangat walaupun buku2 itu hanya biase je..Contoh karya dari Pahrol Mohd Juio,DR.HM Tuah Iskandar al-haj,Hilal Asyraf, akak pesat ana dulu Fatimah Syarha n lain2..banyak kot nk tulis.@_@

Sebenarnya lebih baik kita menulis cerita n kisah org lain dari kisah kite sendiri..Lupe penulisan dari siapa tapi,itulah ana ingat..Alhamdulillah ana rasa mungkin itu betul..Dan sampai lah hari ini masih lagi proses mencari satu buku ni..tjuk nyer Versus. erm..Xdapat lagi sampai harini. sedih2..Dah sbulan cari xjmpe2..katenye dh xde stok..InsyaALLAH akan mencari..~_^... waallahualam..=)

0 comments:

Post a Comment