Pages

Sunday, June 12, 2011

Tahzan Lagi..:(

Bismillahirahmanirahim...

Ya ALLAH... Ana tahzan sangat malam ni..xtau kenapa..Teringat pasal 2,pasal ni,kerja 2,kerja ni.,tanggungjawab 2,tanggungjawab ni,orang 2,orang ni..Tercapai ke nanti..Semoga ALLAH memudahkan segalanya.Ana hanya mampu berdoa je..1 minggu lagi menunggu..menunggu dan terus menunggu.. Sabar jela..Bile teringat pasal itu,mesti teringat juga kat baiti...Teringat kat usrati.. Boleh ke?.Kenapalah selalu xyakin..susah nyer nak dapat..Orang lain mudah je..2 yang membuatkan lagi ana rasa terkilan,tahzan..")

Ujian hidup ialah satu didikan langsung daripada Tuhan,insyaALLAH,kita akan dapat kekuatan dan ketenangan dalam menghadapi hidup ini.Percayalah Allah mendidik kita melalui kesusahan"ye kene pada diri ana",kesenangan,pujian mahupun cercaan.

Apabila bertemu kesusahan,Allah mendidik kita tentang sabar..Teringat lam solusi yang pernah dibaca..Sabar itu indah.Apabila kesenangan bertamu,Allah mengajar kita erti kesyukuran.Apabila si miskin datang,itu peluang untuk mengamalkan sifat pemurah.Tetapi apabila si kaya menjengah,jangan pula terjejas sifat qanaah..Ermm., ramai je sekarang orang camni..Tuhan mendidik kita pada setiap masa,peristiwa dan manusia....")

Moga dipermudahkan segalanya..InsyaAllah..:)

0 comments:

Post a Comment