Pages

Monday, June 6, 2011

PURDAH bukan penghalang

Purdah atau niqab xpernah menghalangku tuk terus mencapai cita2..
berniqab xpernah mnyusahkan
berniqab xpernah membebankan..
berniqab menjauhkan aku dari melakukan maksiat padaNya
berniqab mngajar aku erti hidup sebenar..
mnjaga diriku dari melanggar bts2 syariat...
niqab mendidikku jadi seorg wanita..
yg sebetulnya wajib pelihara maruah diri..
mgajarku mjga tingkahlaku...
mendidikku menjaga bait bicara..
mngajar cara utk menghormati...
berdikari...lebih berani...yakin...tabah..sabar...
menyayangi...dan mengasihi semua makhluk ciptaanNya..
niqab memudahkanku berkomunikasi dgn semua org...
tanpa segan tanpa malu tuk bertegur sapa sesama muslim..
mngjar aku tuk selalu memaafkan smua org..
meringankan tgn membantu yg memerlukan..
mendekatkan ku dgn akhawat2 yg sama impian dgnku..
mngajarku memberi salam pada semua wlu xpnah mngenali...
walau senyumku terselindung di balik nya..
namun senyuman ku sering dibalas..
Allah...
aku sgt mnyenangi keadaan ini...


jgn pernah kata niqab ni mnyusahkan si pemakai..
kamu xalami apa yg kami alami..
mungkin itu hnya yg kamu nmpak di luar...
'susahnya kamu nk makan'
'xrimas ke pakai mcm ni?'
'mcmana nk buat kerja pakai mcm ni?'

moga stelah aku menamatkan sem akhir yg byk kerja2 yg memerlukan aku ke site,study trip, keje lab, presentation, projek, masuk workshop, degree show n sbgainya ni dapt membuktikan purdah bukan penghalang pada cita2...malah cita2 semakin tinggi...akanku buktikan pada kedua ibubapaku yg aku bisa capai n berikan apa yg mereka harapkan..insyaAllah...niat yg ikhlas Allah akan bantu...aku mahu apa yg aku lakukan mjadi motivasi pada anak2ku kelak..kerna aku mahu lahirkan generasi yg memanjangkan sunah ini.. yg tidak takut n lari bila melihat wnita berniqab..aku sgt sedih dgn keadaan ni..ni la yg terjadi bila quran n sunnah tidak mjadi keutamaan...alhamdulillah sudah terkesan pada adik2 akhawat tersayang... moga kita smua istiqamah niqabis..purdah...pakaian isteri2 para anbia'....ya..itu impianku...memanjangkan sunnah ini...moga Allah sentiasa membantu,..amin..




alhamdulillah...tamat sudah kehidupan studio yg dikongsi 4 tahun..
Allah...aku sgt mnyintai mereka semua,,,
moga mereka semua mncapai segala impian mereka..
dan hidup dlm redhaMu...amin...
merindui mereka semua..itu satu kepastian...
moga aku kuat tanpa mereka....



perjuangan masih belum selesai....

ana rase cam tenang je bace kisah hamba ALLAH sorang ni..moga Allah memudahkan urusanmu..~_^

0 comments:

Post a Comment