Pages

Sunday, June 5, 2011

Untuk Si Dia, Cinta Halal

Assalamualaikum.....

Hadiah dari ana,buat insan fatimah wa sabariah buat sahabat-sahabat yang dikasihi kerana ALLAH,yang akan mendirikan mahligai indah suatu nanti insyaALLAH...Bersama antum adalah sayap kiri yang amat antum perlukan.Agar kalian bisa terbang penuh lancar.Andai sayap hilang,maka tiadalah kemampuan untuk terbang.

Wahai sahabat-sahabat sayangifillah,

Ku mohon agar kalian membaca warkah dariku ini ,dengan hati yang penuh harapkan redha dari Nya.Walaupun ku tahu mampu memenuhi jemputan kalian suatu hari nanti,namun hanya ku rasakan perlu menulis warkah cinta ini buat kalian...

Sahabat sayangifillah,sebelum kalian menerimanya,beribu ujian telah telah kalian tempuhi. .Sebelum kalian menikahinya,Cinta yang Esa terlebih dahulu kalian raikan.Sebelum kalian mengucup dahinya,syariat telahpun kalian utamakan.Sebelum kalian menyentuh tangannya,kalian telah berdoa padaNya.." ya Rabb,andai dia baik untukku,baik untuk hidupku,baik untuk agamaku, dan baik untuk dakwah jalanMu,maka ya Rabb,dekatilah hatiku dengan hatinya.. pautkanlah untuk cinta yang engkau redhai antara hati kami.ya ALLAH andai sebaliknya,maka jauhilah hatiku dengan hatinya,hilanglah khayalannya dalam akalku,kerana ku redha dengan setiap ketetapanMu keatasku,sesungguhnya ku tahu bahawa cinta padamu tiada kekecewaan."

Dan tatkala hadirnya saat itu,setelah kalian berjaya mengharungi segala ujian cinta dariNya,kalian tahu bahawa ALLAH akan memberi hadiah buat kalian. Apakah hadiah itu?? Itulah cinta tiada penghujungnya selepas kahwin.

Wahai sahabat yang dicintai kerana ALLAH,kalian tahu,tatkala satu kucupan singgah didahimu,satu harapan hadir dalam hatimu.Harapan agar kalian mampu mencintainya dan dia juga mampu mencintaimu. Namun,cinta yang dihamparkan hanyalah kerana agamanya dan kerana iman yang dibina.Andai dia hilangkan iman di dalam hatinya ,maka hilanglah cinta kepadanya. Wahai sahabat sayang,jagalah dia,kerana kelak dia juga akan menjaga kalian.Andai bukan disini,pasti diakhirat nanti..InsyaALLAH.Maka saat itu, pastinya, kalian akan menangis..

Wahai sahabat,saat kalian renunginya ,maka katakkanlah padanya" ku mencintaimu sebagaimana dirimu wahai suamiku..Dia adalah harta yang bernilai yang terletak di hati kalian,cintailah dia walau apa saja yang berlaku..Katakanlah padanya,walau kalian dibenci,tenanglah kerana dia menyayangi..Kalian tidak takut biarpun ramai meninggalkan kalian,kerana dia senantiasa mendekati kalian.Dan masa telah memberi kebenaran untuk tidak menganggu cinta kalian dengan dia.

Ketahuilah bahawa,dia telah menanamkan cinta dihati kalian, dengan izinNya..Dan tatkla tertanamnya,pohon cinta itu,maka kebahagiaan luntur jika dia pergi.Tetapi hidup kembali berbunga saat dia tiba.Maka kataknlah kepadanya.Tika disiang hari kalian sama2 menyerahkan tenaga kepada tugas kerja mahupun tugas dakwah,kalian letih.Namun saat tiba dirumah ,kalian melihatnya, layanan solehnya dihiasi senyuman manja menjadikan kehidupan kembali bertenaga.Maka katakanlah padanya.
Wahai sahabat yang disayangi,jika dia sedih,maka kehidupan kalian juga turut sedih.Tatkala itu kalian cuba untuk menjadikan ubat kepada hati yang sedih.Ubatilah dengan cinta kalian dan cinta Rabb yang maha Mencintai. Maka katakanlah padanya.

Dia adalah kebahagiaan untuk kalian.Maka berbahagialah dengannya selagi kehidupan masih dipinjmkan.Kerana ,jiwa kalian dengan jiwanya disatukan olehNya bagai disatukan tanah dan tumbuhan.Maka katakanlah padanya.

Dia adalah harapan dimana saja kalian berada maka dialah antara kegembiraan dan inspirasi kalian.Dan ingatlah ,bahawa kehidupan akan tetap cantik walau kesedihan melanda selagi mana dia bersama kalian wahai sahabat.Maka kataknlah padanya.

Sahabat sayang,binalah mahligai kalian dengan cinta yang tak pernah padam ,itulah cinta ALLAH.Bukan hanya kalian,tapi si dia juga.Andai dia masih lagi tidak mengenal Rabb yang sebenar,maka didiklah dia sebagaimana kalian mendidik diri kalian,malah lebih daripada itu.ALLAH menjanjikan kebahagiaan bagi pasangan yang senantiasa mengejar perhambaan pada Nya.Namun ingat kebahagiaan dijanjikan diselitkan dengan ujian.Dan ujian ini lah yang mengagalkan kebahagiaan jika kalian tidak matang mengurusknya.Justeru hadapilah bersama.Subhanallah..

Moga kalian bisa mencintainya selama hidup kalian.......

Tulus ikhlas dari sahabatmu
................................................

0 comments:

Post a Comment